connected

Sunday, May 10, 2015

4 Tips Seks Bagi Mereka Yang Berusia 30 Tahun Ke Atas

4 Tips Seks Bagi Mereka Yang Berusia 30 Tahun Ke Atas 

Ketika umur sudah menjangkau 30 tahun ke atas, seorang wanita akan mengalami penurunan hormon dan fungsi pada organ seksualnya. Pada usia ini ia akan merasakan tidak nyaman ketika melakukan hubungan seks. Jika tidak mempunyai pemahaman yang tinggi, wanita akan beranggapan lelaki terlalu kasar walhal itu adalah aksi yang sama dilakukan seperti sebelum ini. Ini akan menjadi punca seorang lelaki beranggapan si isteri sudah tidak berminat dengannya lagi. Berikut adalah 4 tips seks bagi mereka yang berusia 30 tahun ke atas.



1. Ambil Tindakan
Menurut pemerhatian yang dijalankan, lelaki di usia 40-an lebih mudah turn on. Oleh itu wahai isteri, suami anda lebih mudah terangsang ketika akan melakukan aksi seperti membelai ataupun mencium.

2. Jaga Keseimbangan
Lelaki dan wanita memiliki hormon estrogen dan testosteron, hanya berbeza dari segi jumlahnya. Bagi wanita yang sudah bertambah usianya, jumlah estrogen menjadi berkurangan dan testosteron meningkat yang menjadikan mereka lebih agresif. Namun semua ini sebaliknya bagi seorang lelaki. Oleh itu mereka lebih terarah kepada ‘mengikut’ ketika melakukan hubungan seks dari menjadi ‘pemimpin’.


3. Lakukan Uji Kaji
Ketika usia semakin bertambah, ghairah seks semakin berkurang dan tidak seperti muda-muda dulu. Anda boleh lakukan uji kaji untuk mengembalikan bara api seksual anda. Lakukan perkara bersama seperti mandi bersama.

4. Utamakan Kualiti dari Kuantiti
Dari kajian yang dijalankan bahwa pasangan berusia 25-29 tahun melakukan beberapa hubungan seks dalam masa sehari. Namun ini berbeza dengan mereka yang sudah berumur dimana hanya melakukan hubungan seks beberapa kali sahaja sebulan. Pada usia ini, kualiti d ari kuantiti lebih penting.


Label: 4 Tips Seks Bagi Mereka Yang Berusia 30 Tahun Ke Atas

0 comments:

Post a Comment